تحولات لبنان و فلسطین

امام جمعه اردبیل گفت: مبانی فکری امام، امروز کاملاً روشن و مستند است و مقام معظم رهبری دقیقا در همان مسیر حرکت می‌کنند و بهترین مدافع آن هستند. بنابراین باید در مسائل اختلافی تابع ایشان باشیم و روی افکار و اندیشه‌های حضرت امام معامله نکنیم.

مبانی فکری امام خمینی(ره) درباره اسرائیل، قابل معامله نیست

آیت الله «سیدحسن عاملی»، امام جمعه اردبیل و نماینده ولی فقیه در استان ضمن تبیین و تشریح مبانی فکری و اندیشه‌ای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) در رابطه با رژیم اشغالگر صهیونیستی، اظهار کرد: امام خمینی (ره) به صراحت فرمودند که اسرائیل غاصب است و باید از بین برود. این نظر ایشان هم بر شرع، هم بر عقل و هم بر عرف مبتنی بود یعنی هم شرع هم عقل و هم عرفِ بین الملل اقتضا می کند که رژیم اشغالگر باید سرزمینی را که اشغال کرده، ترک کند و حق اشغال حتی یک وجب از آن را ندارد. ولو سازمان ملل آن را به رسمیت بشناسد.

وی اذعان داشت: تکلیف امت در این زمینه کاملا روشن است و حضرت امام همه چیز را بیان کردند. امروز هم مانند دوران انقلاب، عزت ما و کشور ما در گروی تبعیت از نظرات نافذ و دقیق حضرت امام (ره) است.

امام جمعه اردبیل با بیان این که امروز بهترین مدافع امین اندیشه امام راحل ، مقام معظم رهبری هستند، خاطرنشان کرد: مبانی فکری امام امروز کاملا روشن و مستند است و مقام معظم رهبری دقیقا در همان مسیر حرکت می کنند و بهترین مدافع آن هستند. بنابراین ما باید در مسائلِ اختلافی، تابع مقام معظم رهبری باشیم و روی افکار و اندیشه های حضرت امام معامله نکنیم.

آیت الله عاملی ضمن تاکید بر حفظ وحدت در جامعه رفتار بر اساس سیره حضرت امام را وظیفه امروز آحاد جامعه برشمرد و گفت : باید با نصب العین قرار دادن سیره امام، از ایجاد تشتت در جامعه و مبتلا کردن آن به اختلاف پرهیز کنیم.

وی خاطرنشان کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری دقیقاً منطبق بر نظرات امام راحل است و ایشان ذره ای از اصول امام تخطی نکردند. اگر این دو بزرگوار نبودند هویت شیعی امروز اینگونه در دنیا سربلند نمی کرد و خود را نشان نمی داد. چون هیچ یک از این دو بزرگوار از اصول تنازل نکردند و عزت کشور نیز مرهون همین عدم تنازل است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در ادامه گفت : تنازل از اصول به این معناست که ما بخواهیم به دلیل مصلحت اندیشی یا ترس از دشمن یا ترس از آینده روی اصول معامله کنیم در نتیجه از برخی اصول خود غمض عین (چشمپوشی) کنیم که مبادا دشمن ناراحت شود. این قبیل انفعالات در سیره امامین انقلاب وجود ندارد.

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به میزان دشمنی و روحیه تفرعن و فزونخواهی دشمن، تصریح کرد: اگر کسی ماهیت دشمن را بشناسد به طور حتم می داند که اگر ما یک قدم عقب برویم دشمن ده ها قدم جلو می آید به همین دلیل تصلب، قاطعیت و عدم تنازل از اصول تنها راه در برابر دشمن است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز کارشناسان و صاحبنظران بسیاری هستند که هر کدام طبق مشرب خود سخن می گویند اما فرمایشات رهبر انقلاب کاملا مبرهن و فصل الخطاب است یعنی برهانی ترین نظریات و اندیشه ها، نظر و اندیشه حضرت آقا است. حرف، حرف برهانی است. ایشان هر سخنرانی که دارند برهان و عقلانیت در آن موج می زند. امکان ندارد شما در مدت رهبری ایشان فلته و لغزشی از ایشان پیدا کنید و این واقعا عنایت خداوندی به ایشان است بنابراین امروز وظیفه ما مخصوصا در موضوعات اختلافی اطاعت تام از رهبری است.

منبع: خبرگزاری شبستان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.